Monday 23 June 2014

ABOUT US



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera


Saya Haidir iaitu seorang yang kini masih bekerja di salah sebuah syarikat Heating, Ventilation Air Conditioning (HVAC) For Offshore Application dan wife saya Nurfairuz atau lebih dikenali dengan panggilan Fai(ceritacinta04.blogspot.com) yang kini telah berhenti kerja daripada seorang Accountant kepada seorang Full Time Housewife atas dasar insentif yang ditawarkan oleh SHAKLEE . 



Sesiapa sahaja yang menceburi  atau melibatkan diri dengan SHAKLEE pasti akan mengatakan SHAKLEE Telah Mengubah Kehidupan Kami Sekeluarga. 





Maka dengan itu, marilah sertai kami di Project Millionaire Team (PMT) untuk kita sama-sama saling membantu untuk berjaya di Dunia & Di Akhirat Kelak .. InshaAllah Amin..



Our History begin....

Kami sebenarnya mula terjebak dengan SHAKLEE ini pada tahun 2011 di mana pada ketika itu kami amat memerlukan Supplemen kesihatan.  Memang banyak supplemen pada ketika itu tetapi Google telah membawa kami ke blogspot Presendential Master Shareeza Hashim a.k.a Kak Cery (www.mamafaiz.com) pada ketika itu.  


Di sini lah bermulanya babak percintaan kami dengan SHAKLEE Dan Secara Rasminya kami telah pilih SHAKLEE !!



 Source From: www.shaklee.com


TimeLine 2011 
Bisnes Bersama SHAKLEE

Pada Ketika itu, Mama Cery telah mempelawa Fai untuk menyertai Bisnes Bersama SHAKLEE iaitu sehingga wujudnya Bisnes kami ini yang dinamakan Supplement & Lifestyle di (ceritacinta04.blogspot.com & dailynaturalsupplement.blogspot.com)  

Please click to enlarge image


Pada mulanya kami tidak begitu yakin, dan tidak serius untuk berbisnes atas sebab tidak mengkaji insentif-insentif  yang ditawarkan oleh SHAKLEE. Tahun Pertama dengan Shaklee langsung tidak memberikan apa-apa “impakkepada kehidupan kami. Bonus yang kami terima pada masa itu pun hanya dalam lingkungan RM30 – RM500 sahaja. 



TimeLine 2012 : 
Titik Permulaan Dengan SHAKLEE

Kami menyertai National Conference SHAKLEE pada 2012 di mana ketika itu kami hanya mampu melihat rakan-rakan SHAKLEE yang lain naik pentas terima Award atas usaha mereka pada tahun lepas (2011). Mereka semua telah merasai insentif SHAKLEE yang sangat luar biasa. Inilah TITIK PERMULAAN kami benar-benar SERIUS dalam percintaan dengan SHAKLEE.



Kami mula serius dan Terus serius. My wife pula serius berbisnes bersama SHAKLEE atas Push Factor ingin berhenti kerja selepas melahirkan Putera Sulung kami iaitu Adam Hussin..




TimeLine 2013: 
Work AT Home MOM

Alhamdullilah December 2013, my wife telah menjadi WAHM (Work AT Home MOM)dengan SHAKLEE. Duduk rumah jaga anak, dalam masa yang sama jana Income.



 



Kami sudah merasai insentif yang dikenali SHAKLEE 3C insentif iaituCASH BONUS, CAR BONUS dan Convention (National). 

Alhamdulillah, bonus kami juga hampir mencecah 5 angka. Kami bertekad ingin membantu sesiapa sahaja untuk menyertai kami di Project Millionaire Team (PMT) agar dapat sama-sama merasa apa yang kami dah rasakan dengan SHAKLEE



"SHAKLEE SUDAH MENGUBAH KEHIDUPAN KAMI dan SHAKLEE MAMPU MENGUBAH KEHIDUPAN ANDA JUGA. Percayalah!!!


Tidak Mudah Untuk Menjadi Kaya, Ujian Allah Pasti Ada. Tempuh Dengan Tabah, InshaALLAH..




TimeLine 2014: 
Our Achievement


Cerita kami di Tahun 2014 ini paling best kerana kami telah ditaja sepenuhnya oleh pihak SHAKLEE untuk menginap di Hotel bertaraf 5 bintang di Sunway Resort & Spa Hotel dan FREE Entrance to Sunway Lagoon.




Selain itu, pencutian ini telah dimeriahkan lagi dengan suasana National Conference 2014 yang gilang gemilang iaitu dihadiri oleh CEO Shaklee Corporation, Roger Barnett dimana usaha kami diraikan disini. 


 

Kami telah memenangi enam anugerah iaitu 
1.CAR BONUS ACHIEVER
2.PERSONAL GROUP VOLUME GROWTH 
3.LEADERSHIP CONSISTENCY 21%
4.NEW RANK ACHIEVEMENT
5.BUSINESS LEADER DEVELOPMENT 
6.BUSINESS GROUP VOLUME GROWTH. 

Kali ini kami telah mampu melihat, merasai , menjejaki dan bersyukur atas segala yang diusahakan dan tidak lagi pulang dengan tangan kosong tetapi membawa semangat untuk lebih berusaha dan maju bersama Project Millionaire Team (PMT).


National Conference 2014

Our Achievement



With Presidential Master Shareeza Hashim




Bersama Lecturer Saya Di Universiti Teknologi Malaysia 
Prof Dr. Wan Harun Wan Hamid


Berkongsi Bukan Untuk Berbangga,   
Berkongsi Untuk Membantu Sesiapa Sahaja.




JOM SERTAI KAMI DI 
Project Millionaire Team (PMT)


SHAKLEE Independent Distributor 
Since 2011









2 comments: